SIKÇA SORULAN SORULAR

Yayın Sağlama
Ödünç Verme Hizmeti
Rezerv Hizmeti
Kütüphaneler Arası Ödünç ve Doküman Sağlama Hizmeti
Süreli Yayınlar ve E-Kaynaklar

Yayın Sağlama Hizmeti

  1. Kimler yayının satın alınması talebinde bulunabiliyor?

  2. Cevap: İTÜ öğretim üyeleri, idari personel ve öğrenciler yayın talebinde bulunabilir.

  3. Taramalarım neticesinde kütüphanede bulunmayan bir yayını talep etmek için ne yapmam gerekiyor?

  4. Cevap: Şayet taramalarınız neticesinde elektronik kitap veritabanında ve basılı yayın taramasında istediğiniz yayını bulamadıysanız Kitap İstek Formunu eksiksiz doldurarak isteğinizi elektronik olarak iletebilirsiniz.

  5. Yayın talebi için sınırlama var mı?

  6. Cevap: Bütçenin durumuna bağlı olarak taleplerin büyük çoğunluğu karşılanmaktadır. Ancak kısıtlı alım söz konusu ise Yayın Sağlama Hizmeti politikalarına bağlı olarak hareket edilmektedir.

  7. Satın alınmasını istemiş olduğum yayın isteğinin size iletilip iletilmediğini nasıl öğrenebilirim?

  8. Cevap: Eğer formu eksiksiz doldurduysanız e-mail adresinize isteğinizin elimize ulaştığına dair bilgi gelecektir. Ancak bunun için kütüphaneye kayıtlı ve mail adresinizin geçerli olması gerekmektedir.

  9. Talebimin karşılanma olasılığı nedir?

  10. Cevap: Yayın Sağlama Hizmeti politikalarına göre talepte bulunduysanız yayınınız mutlaka alınmak üzere ihaleye çıkarılacaktır.

  11. Yayın ortalama ne kadar sürede elimize ulaşmaktadır?

  12. Cevap: İhale türüne ve zamanına göre 2-6 ay arasında istekler temin edilebilmektedir.

  13. Yayın temin edilemiyorsa bundan nasıl haberdar olurum?

  14. Cevap: Şayet yayınınıza ihalede teklif verilmedi ise (baskısı bitmiş, henüz basılmamış yada firmalar tarafından temin edilememişse) e-posta adresinize yayının durumuyla ilgili bilgi gönderilmektedir.

  15. Yayın geldikten sonra nasıl haberdar olabilirim?

  16. Cevap:Prof. Doç ya da Y.Doç iseniz yayın geldikten sonra adınıza ayırtma işlemi yapılıp e-mailinize not gönderilmektedir. Diğer pozisyondaki kullanıcılara yayının geldiği ve teknik işlemlerinin yapıldığına dair bilgi gönderilmektedir.

  17. Yayın ihalede temin edilmezse ne yapılıyor?

  18. Cevap: İhaleye çıkan yayına teklif verilmedi yada temininde sorun çıktı ise yayın bir sonraki ihaleye tekrar çıkarılmaktadır.

  19. Yayın satın alma yoluyla temin edilemedi ise ne yapabilirim?

  20. Cevap: Birkaç kez ihaleye çıkmasına rağmen yayın temin edilemiyor ise kütüphanenin ILL hizmetinden faydalanarak yayının getirtilmesi sağlanabilmektedir.

Ödünç Verme Hizmeti

  1. Ödünç verme hizmetinden kimler yararlanabiliyor?

    Cevap: Bu hizmetten İTÜ Öğretim elemanları, idari personeli, öğrencileri ve İTÜ emekli personeli yararlanabilmektedir.

  2. Ödünç verme hizmetinden ilk defa yararlanacağım ne yapmalıyım?

    Cevap: İlk defa bu hizmetten yararlanacaksanız İTÜ kimlik kartınız ile Merkez veya Şube Kütüphanelerinden birine başvurarak bilgi formunu doldurup kütüphaneye üye olmanız ve barkod almanız gerekmektedir.

  3. PIN kodunu nasıl alabilirim?

    Cevap: PIN kodu kullanıcıya ait bir şifre olduğundan kütüphaneye gelerek almanız gerekmektedir.

  4. Barkod numaramı bilmiyorum. Nasıl öğrenebilirim?

    Cevap: Barkod numaranızı http://www.kutuphane.itu.edu.tr/t/05/ki52.html adresinden öğrenebilirsiniz.

  5. İTÜ kimlik kartı olmadan ödünç yayın alabilir miyim?

    Cevap: Barkodlu İTÜ kimlik kartı olmadan ödünç verme işlemleri yapılmamaktadır.

  6. Bir yayını ne kadar süreliğine ödünç alabilirim?

    Cevap: Ödünç almak istediğiniz yayının tipine göre ödünç verme süresi değişmektedir. Ayrıntılı bilgi için ödünç verme kurallarına bakın. Ödünç Verme Kurallar.doc

  7. Ödünç aldığım bir yayının iade tarihini nasıl öğrenebilirim?

    Cevap: Ödünç aldığınız yayının iade tarihini web sayfamızdaki kullanıcı kayıtları bölümünden öğrenebilirsiniz. http://divit.library.itu.edu.tr/patroninfo*tur

  8. Ödünç aldığım bir yayını nasıl uzatabilirim?

    Cevap: Ödünç aldığınız bir yayının uzatma işlemini web sayfamızdaki Kullanıcı kayıtları bölümünden http://divit.library.itu.edu.tr/patroninfo*tur yapabileceğiniz gibi ödünç verme bankolarından da yapabilirsiniz. Öğretim elemanları ve idari personel telefon ile de uzatma işlemi yapabilmektedir.
    Rezerv bölümündeki yayınlara uzatma işlemi yapılmamaktadır.

  9. Yayın ayırtma işlemini nasıl yapabilirim?

    Cevap: Yayın ayırtma işlemini web sayfamızda ki katalog taramasında materyalin bibliyografik künyesinde ki butonu ile ayırtma işlemini yapabileceğiniz gibi ödünç verme bankolarından da yapabilirsiniz.

  10. Kütüphane içindeki bir yayın için ayırtma işlemi yapabilir miyim?

    Cevap: Ödünç alınmamış bir yayına için ayırtma işlemi yapamazsınız. Başka bir kullanıcının ödünç aldığı veya ayırtma rafındaki yayınlar için ayırtma işlemi yapabilirsiniz.

  11. Ayırttığım bir yayının ayırtma rafında kalma süresi ne kadardır?

    Cevap: Ayırtma rafında kalma süresi 3 gündür.

  12. Ödünç aldığım bir yayını istediğim kütüphaneye iade edebilir miyim?

    Cevap: Ödünç aldığınız yayın hangi kütüphane koleksiyonunda yer alıyor ise o kütüphaneye iade etmeniz gerekmektedir.

  13. Zamanında iade edilmeyen yayınlar için para cezası ne kadardır?

    Cevap: Kullanıcı ve yayın tipine göre farklı cezalar uygulanmaktadır. Ayrıntılı bilgi için ödünç verme kurallarına bakınız.Ödünç Verme Kurallar.doc

Rezerv Hizmeti

Ödünç verme süresi kullanıcı ve yayın tipine göre değişmektedir. Ayrıntılı bilgi için Rezerv Yayınlar ödünç verme kurallarına bakın.\rezerv hizmeti

  1. Rezerv Bölümünden ödünç aldığım yayını nasıl uzatabilirim?

    Cevap: Rezerv bölümünden ödünç alınan yayınlara uzatma işlemi yapılmamaktadır.

  2. Rezerv Bölümündeki yayınlara ayırtma işlemi yapabilir miyim?

    Rezerv Bölümündeki yayınlara ayırtma işlemi yapılmamaktadır.

  3. Zamanında iade edilmeyen Rezerv Bölümünde ki yayınlar için uygulanan para cezası ne kadardır?

    Cevap: Bu bölümdeki yayınlar için saatlik gecikme cezası uygulanmaktadır. Saatlik gecikme cezaları 0, 30 YKR.

  4. Dönemlik ders yayını ödünç almak için nasıl bir işlem yapılması gerekmektedir?

    Cevap: Dönemlik ders yayınını sadece dersi veren öğretim üyesi alabilmektedir. Ders formunda öğretim üyesinin adının geçmesi yeterlidir.

  5. Rezerv Bölümünde yayın bulundurmak için nasıl bir işlem yapılması gerekmektedir?

    Cevap: Ders Yayını Ayırtma Formunun doldurulup bölüm başkanlığı tarafından onaylanarak M. İnan Merkez Kütüphanesi Ödünç Verme Bölümüne iletilmesi gerekmektedir.

Kütüphaneler Arası Ödünç ve Doküman Sağlama Hizmeti

  1. Kütüphaneler arası ödünç yayın / belge sağlama hizmeti ne demektir?

    Cevap: Üniversite kütüphaneleri arasındaki işbirliği çerçevesinde kütüphane materyalinin karşılıklı kullandırması hizmetidir.

  2. Kütüphaneler arası ödünç yayın / belge sağlama hizmetinden yararlanmak için ne yapmam gerekiyor?

    Cevap: Buz hizmetten İTÜ Öğretim elemanları, idari personeli ve İTÜ lisans üstü öğrencileri yararlanabilmektedir. Kütüphane web sayfasındaki istek formunun eksiksiz doldurulması gerekmektedir.

  3. Yapmış olduğum isteğin kütüphaneye ulaşıp ulaşmadığını nasıl öğrenebilirim?

    Cevap: Formu doldurup isteği gönder butonuna bastıktan sonra ekrana isteğiniz kütüphaneye iletilmiştir mesajı gelecektir. En geç 2 gün içinde ise e-posta adresinize isteğiniz değerlendirilmeye alınmıştır mesajı gönderilecektir.

  4. İsteklerimin kütüphaneye gelip gelmediğini nasıl öğrenebilirim?

    Cevap: Bilgilendirme mesajları e-posta ile yapılmaktadır. İsteğiniz kütüphaneye geldikten sonra e-posta adresine mesaj atılacaktır. Ayrıca web sayfamızda ki Kullanıcı Kayıtlarından isteğin gelip gelmediğini öğrenebilirsiniz.

  5. İstekler için herhangi bir ücret ödemem gerekiyor mu?

    Cevap: İstekte bulunduğumuz üniversitenin politikasına göre ücretler değişmektedir. Ayrıntılı bilgi için ilgili birim ile görüşmeniz gerekmektedir.

Süreli Yayınlar ve E-Kaynaklar

  1. Süreli yayınlar raflara nasıl bir düzen içinde yerleştiriliyor?

    Cevap: LC (Library of Congress) sınıflama sistemi konuya göre yerleştirilmiştir. Yerleşim olarak süreli yayınlar koleksiyonumuz, 2. kattan başlayıp, 3. katta devam etmektedir.

  2. Süreli yayınları ödünç alabilir miyim?

    Cevap: Dergiler ödünç alınamaz. Kütüphane içinde derginin kendisini kullanılabilir yada fotokopi hizmetinden yararlanabilirsiniz.

  3. Dergilerden fotokopiyi nerede çektirebilirim?

    Cevap: 1. katta yer alan fotokopi servisine giderek fotokopi hizmetinden yararlanabilirsiniz. Daha sonra dergileri 2. kattaki Süreli Yayınlar Bölümündeki masalara bırakabilirsiniz.

  4. Abonesi olduğumuz basılı dergilere elektronik olarak da erişim var mı?

    Cevap: Lütfen E-dergi listemizi kontrol ediniz.

  5. Aradığım makale kütüphane koleksiyonlarında mevcut değil. Bu makaleyi bulabilmemin başka bir yolu var mı?

    Cevap: ILL hizmetinden faydalanarak yurtiçi veya yurtdışında bulunan diğer kütüphane/bilgi merkezlerinden getirtebilirsiniz. Bununla ilgili açıklamalar için lütfen ILL hizmeti ile ilgili bölümde yer alan açıklamaları okuyunuz.

  6. Veritabanında bulduğum dergiyi neden raflarda bulamıyorum?

    Cevap: Veritabanları ayrı koleksiyonlardır. Veri tabanındaki tüm dergiler basılı olarak kütüphanede mevcut anlamına gelmemektedir. Veri tabanları tam metin ya da abstract, indeks veri tabanları olarak ayrıca satın alınmaktadır.

  7. Araştırmamla ilgili konudaki veritabanlarına nasıl ulaşabilirim?

    Cevap: Aşağıda bulunan adresten, veri tabanlarının içerdikleri konulara göre gruplandırılmış sayfaya bakabilirsiniz.

  8. Veritabanlarına kampüs dışından veya evimden ulaşabilir miyim?

    Cevap: Veritabanlarımızın büyük bir çoğunluğuna kampüs dışı ve ya evinizden ulaşabilirsiniz. Bu hizmet uzaktan erişim hizmeti olarak adlandırılmaktadır. Veri tabanları koleksiyonu listesinde isimlerinin yanında dünya resmi bulunan veri tabanları uzaktan erişime izin veriyor anlamına gelmektedir.
                Uzaktan erişim hakkına sahip olmak için kütüphanemize üye olmanız ve barkod/PIN kodu almanız gerekmektedir.

  9. Abonesi olduğumuz elektronik dergiye kampüs içinden bağlandığımda username ve password istiyor.Neden?

    Cevap: İTÜ kütüphanesinin abone olduğu elektronik dergilere kullanıcı adı ve password olmaksızın doğrudan bağlanabilirsiniz.Bağlandığınızda username ve password soruyorsa bunun nedeni ya bir bağlantı hatasıdır yada yayıncı kaynaklı bir hatadır.Sorunla ilgili olarak tel: 0212 285 66 18 arayabilirsiniz.

  10. Mezun olduktan sonra da kütüphaneyi kullanabilir miyim?

    Cevap: Evet, Basılı ve elektronik kaynakları kütüphane içinde kullanabilir fotokopilerini alabilirsiniz fakat kitap/dergi ödünç alamazsınız.

  11. Elektronik kaynakların kullanımı için eğitim seminerleri düzenliyor musunuz?

    Cevap: Evet. Eğitim-öğretim yılı süresince öğretim üyeleri ve öğrenciler için seminerler düzenlenmektedir.Daha fazla bilgi için tel: 0212 285 30 13/41 21 arayabilirsiniz.

  12. Araştırmalarım konusunda nereden yardım alabilirim?

    Cevap: Araştırmalarınız için her zaman danışma kütüphanecilerinden yardım alabilirsiniz. Aradığınız bilgiye ulaşmak için Kütüphane kataloğu ve çevrimiçi veri tabanları ile Internet’de kullanabileceğiniz araştırma yöntemleri size önerilecektir.

  • Danışma Kütüphanecileri 2853013 (4121)
  • Kütüphane Santral 2853013
  • Kütüphane Bilgi İşlem 2853013 (4103)
  • Danışma Kütüphanecileri
  • Kütüphane Kurumsal kutuphane[at]itu.edu.tr
  • Kütüphane Bilgi İşlem library-it[at]itu.edu.tr

Kütüphaneciye Danış

  •         
    Sosyal Medya
  •         
            Telefon

  • E-Posta